تبلیغات
اندام سازان خراسان - آرژنین چیست؟
 
اندام سازان خراسان




ال-آرژنین چیست.


ال-آرژنین چیست و از چه منابعی تامین می شود؟

ارژنین در آجیل و دانه های روغنی مثل بادام زمینی و بادام به وفور یافت میشود.همچنین می توان مقداری آرژنیندر شکلات و کشمش نیز پیدا نمود

آرژنین یک آمینواسید نیمه ضروری است آرژنین سازنده بلوک پروتئنی است که باعث اتساع عروق میشود

وهم اکنون میدانیم که ارژنین ماده ی اولیه گاز نیتریک اکسید است.

ارژنین جزء ان دسته از امینو اسیدهاست که بدن قادر به ساختن ان به صورت طبیعی نیست و باید مقدار مورد نیازش رااز خارج تامین کند به همین دلیل بسیار مهم است که دقت کنیم تا وعدههای غذایی غنی از ارژنین باشند.


آرژنین چه وظیفه ای در بدن به عهده میگیرد وتحقیقات دانشمندان چه مدارکی را در حمایت از این آ مینو اسید ارائه میدهد؟

آرژنین برای به انجام رسیدن بسیاری از پروسه های مربوط به فیز یو لوژی عضلات ضروری است.

این پروسه ها شامل ترشح هورمونها افزایش تولید هورمون رشد پاکسازی و دفع سموم تولید شده در بدن و سیستم دفاعی بدن در مقابل امراض.

به دلیل این که آ رژنین ماده اولیه و تشکیل دهنده نیتریک اکسید است:اغلب به منظور تقویت قوای جنسی نیز استفاده میشود.

مکملهای حاوی آرژنین به سبب اینکهآرژنینتوانایی تولید نیتریک اکسید را دارد در بین مردم رواج یافته اند و همچنین این آمینو اسید قادر به پاکسازی رادیکال های آزاد از خون بهبود عملکرد سیگنالهای سلولهای عضلانی رها سازی هورمون رشد،حمایت از کلسترول خوب و تنظیم متابولیسم چربی و سطح نمک در بدن است.

بدن سازان باید به دلیل خاصیت تعدیل نمک نیز به آرژنین علاقمند باشند زیرا از دست ندادن آب زیر پوست که به دلیل احتباس آب و نمک در بدن اتفاف میافتد باعث می شود تا بدن ظاهری نرم و پف آلود داشته باشد و عضلات صاف و فاقد بر آمد گی به نظر برسند. حفظ نیتروژن بوسیله مصرف نیتروژن مسئله ای است که بین بدن سازان و دانش مندان مورد توافق است.هم چنین اعتقاد بر این است که آرژنین قطعا برای رشد مؤثر است که به سبب توانایی در اتساع عروق و سهم آن در سنتز پروتئین است.

چه آفرادی به آرژنین نیاز دارند و چه مقدار از آن کمبود محسوب می شود
L Arginine/L Ornithine

هر کسی .افرادی که بیشترین میزان نیاز را به آرژنین دارند؛نوجوانان ، بچه های کمتر از هفت سال ،قهرمان ان ،اشخاصی که سعی دارند وزن خود را کاهش دهند و افراد مسن.

در افراد بزرگسال ،آرژنین یک آمینو اسید غیر ضروری محسوب می شود.برای کودکان در مقایسه با بزرگ سالان یک آمینو اسید ضروری برای تقویت و توسعه سیستم ایمنی در دوران بلوغ محسوب می شود.افرادی که دچار آسیب دیدگی هستند نیز می توانند از فواید مکملهای حاوی آرژنین بهره مند گردند زیرا کمبود آرژنین در بدن زمانی که برای ترمیم جراحت نیاز است را افزایش می دهد.

کسانی که نظر به فوائد جنسی آرژنین دارند نیز می توانند از خاصیت اتساع عروق آن بهره مند گردند.آرژنین باعث افزایش قطر و ضخامت عروق خونی می شود که دبه موجب آن در هنگام کشش و انقباض خون بیشتری وارد عضلات می شود.

وجود آرژنین باعث افزایش بازده تمرین ات سخت بدن سازان می شود.مکملهای حاوی آرژنین می توانند سطح سیستم ایمنی بدن را ارتقا دهند،در نتیجه بدن سازان می توانند سخت تر تمرین کنند و نگران تاثیرات محدود کننده این نوع تمرین و تمرین زدگی که پیامد احتمالی آن است بر سیستم ایمنی بدن شان نباشند.

بدن سازانی که دورههای مصرف دارو های آندروژنی و استروئیدهای آنابولیک را قطع می کنندنیز میتوانند از مصرف آرژنین سود ببرند.

آرژنین قادر است تا سطح هورمون رشد را در بدن افزایش دهد و اینکار را از طریق تقویت اکسیژن مایع و پشتیبانی از فشارخون سالم انجام می دهد.به همین دلیل مکمل آرژنین میتواند برای اشخاصی که قصد کاهش وزن دارند نیز مفید واقع شود.

چه میزان از این مکل باید مصرف شود و آیا اثر جانبی نیز در پی دارد؟

برادی که ناراحتی قلبی و یا سابقه مشکلات روحی وروانی دارندباید با پزشک معالج شان برای مصرف آرژنین به صورت مکمل مشورت نمایند.

با هیچ نوع آمینو اسیدی امکان "اور دز"(مصرف بیش از اندازه) وجود ندارد .مصرف خیلی زیاد آرژنین می تواند منجر به اسهال ،ضعف و سستی و حالت تهوع شود.

هنوز دز واضح و مشخصی که بهترین نتیجه را در برداشته باشد برای این مکمل مشخص نشده است بنابراین باید با استفاده از آزمون و خطا میزان مناسب را برای خود بدست آورید.

یک دز خفیف برای مدت یک هفته در نظر بگیرید ،اگر موثر نبود و اثر جانبی نیز در پی نداشت مقدار مصرف را تا جایی افزایش دهید که سود آن به حداکثر و ا ثرات جانبی آن به حد اقل باشد.با دوبار افزایش میزان مصرف می توانید بهترین دز را برای خودتان پیدا کنید(3-9 گرم)این روش شبیه شیوه ای است که برخی از بدن سازان که مبادرت به مصرف انسولین و داروهای استروئیدی می کنند مورد استفاده قرار می دهند.

اغلب پودرهای پروتئینی موجود در فروشگاه ها با آمینو اسیدهایی نظیر آرژنین تقویت می شوند. با داشتن این پیش زمینه باید توجه ویژه ای به میزان آرژنینی که از منابع مختلف وارد بدن می کنید نشان دهید.

اگر احساس می کنید قادر به استفاده از روش فوق الذکر برا یافتن میزان دز مناسب خودتان نیستید و این روش برایتان مشکل ساز است می توانید از دستور العمل مندرج بر روی بسته بندی مکملها که از سوی شرکتهای تولید کننده توصیه می شوند استفاده کنید.


اسیدهای آمینه واحدهای تشکیل دهندۀ پروتئین میباشند که هر یک ساختار شیمیایی و خواص مخصوص به خود را دارند . این ترکیبات به دو دسته تقسیم می شوند : 1)آمینیو اسیدهای ضروری که بدن انسان قادر به ساختن آنها نمی باشد و ضروری است که از طریق غذاهای مختلف وارد بدن شوند . 2) آمینیو اسیدهای غیر ضروری که بدن انسان می تواند آنها را از مواد اولیه و یا با تبدیل یکی با دیگری بسازد . آمینیو اسید آرژنین از جمله آمینیو اسیدهای غیر ضروری میباشد ، اما با توجه به تعداد و تنوع عملکردها و نقشها ( که برخی از آنها در ادامه اختصار می آیند )این ماده باید در مقادیر بالایی در بدن وجود داشته باشد تا علاوه بر شرکت در ساختن پروتئین ها ، به صورت آزاد نیز تقشهای اختصاصی خود را انجام دهد . منابع غنی از این آمینیو اسید شامل فراورده های لبنی ، گوشت ، مرغ و ماهی ، آجیل ها و شکلات میباشند . با این وجود ؛ اغلب دریافت میزان کافی آرژنین به راحتی امکان پذیر نیست و به ویژه در شرایط استرس مانند هنگام ورزش و تمرینات شدید و یا موقع بیماری و یا آسیب دیدگی نیاز به دریافت آن افزایش میبابد . بهترین و سریعترین روش برای برآوردن این نیاز مصرف مکمل آرژنین است که به راحتی مورد استفاده بوده و در مدت زمان کوتاهی میزان مورد نیاز بدن را تامین می کند.

آرژنین باعث تحریک ترشح هورمون رشد و نیز تولید انسولین می شود . هورمون رشد هورمون جوانی محسوب می شود و بعد از سن 30 سالگی ترشح آن در بدن کاهش یافته و قطع می شود . هورمون رشد هورمونی است که با افزایش تقسیم سلولی و تولید بافتهای جدید ، باعث عضله سازی و تنظیم تولید پروتئین ها و افزایش حجم تودۀ عظلانی می شود . انسولین نیز وظیفه جذب قند خون در عظلات وسلولهای بدن را عهده دار می باشد و در نتیجه انرژی لازم برای ساختن بافتها و فعالیت آنها را در اختیار می گذارد ، ترکیبات مشابه دیگری وجود دارند که بصورت مصنوعی ساخته میشوند و دارای اثری مشابه هورمون رشد در عضله سازی و حجیم شدن عظلات هستند . برخی از این داروها نیز ترکیبات استروئیدی بوده و توسط برخی ورزشکاران ناآگاه مصرف می شوند . اثرات سوء و خطرناکی مانند بالا رفتن فشار خون ، افزایش کلسترول و آسیب دیدگی دیواره رگها را بدنبال دارد که عوامل اصلی پدید آورنده بیماری قلبی و عروقی هستند اما مکمل آرژنین با تحریک ترشح هورمون رشد و در نتیجه ، طی یک مکانیسم طبیعی نتایج مورد نظر ورزشکاران را برآورده می سازد وبدون اینکه عوارض منفی بر سیستم قلبی و عروقی داشته باشد ، حتی می تواند تا حدود زیادی عوارض و آسیب های ناشی از مصرف داروهای استروئیدی بر جدارۀ داخلی رگها را بر طرف کرده و بهبود نماید همچنین از طریق اثر بر جداره رگها باعث گشادی عروق شده و خون رسانی به اندامها و عضلات را تسریع و بهبود می بخشد ، در نتیجه وقتی خون کافی به عضلات برسد ، تغذیه سلولها و دفع مواد زاید حاصل از افزایش متابولیسم در عضلات به سهولت صورت میگیرد . بنابراین از یک سو فشار وارد بر قلب حین ورزش کاهش یافته و از سوی دیگر خستگی به تاخیر افتاده و کارایی ورزشی افزایش میباید.

در اثر سوخت و ساز بدن هنگام فعالیت شدید بدنی و ورزش ( هنگام استرس و شوک و ترشح هورمون کورتیزول برای ساختن گلوکز حاصل از تخریب عضلات ) ماده سمی آمونیاک تولید می شود که با تجمع در عظلات موجب گرفتگی و درد عظلاتی و نیز کاهش کارایی ورزشکار می گردد ( به خاطر داشته باشید که غیر از آمونیاک موارد دیگری نیز می تواند موجب درد عظلانی شود ) . در این زمان آرژنین طی یکسری واکنش های پیچیده و با تبدیل آمونیاک به ماده کم خطرتر اوره ، از طریق کلیه ها آن را دفع می نماید . از خواص دیگر آرژنین مقدار کراتین وATPعضلات است . کراتین ترکیبی است که در بدن ساخته شده و با ذخیره شدن در عضلات ، منبع تامین کننده سریع انرژی محسوب میشود ، بنابراین کارایی ورزشکار را افزایش داده و توان و قدرت عضلانی را بالا می برد.





نوع مطلب :
برچسب ها : مصرف آرژنین، طریقه مصرف آرژنین، مشاوره بدنسازی، دلیل خوردن آرژنین، آرژنین در چه چیز های است،
لینک های مرتبط :
دوشنبه 10 دی 1397 04:54 ب.ظ
you're really a excellent webmaster. The site loading velocity is incredible.
It kind of feels that you are doing any unique trick.

Moreover, The contents are masterpiece. you have performed a excellent job on this matter!
جمعه 7 دی 1397 04:22 ب.ظ
obviously like your web site but you need to check the spelling on several of your posts.
A number of them are rife with spelling issues and I find it very troublesome to inform the truth nevertheless
I'll definitely come back again.
شنبه 17 تیر 1396 03:09 ق.ظ
Hi my friend! I wish to say that this post is
awesome, nice written and come with almost all vital infos.
I'd like to look more posts like this.
شنبه 3 تیر 1396 02:28 ب.ظ
core از خود نوشتن در حالی که ظاهر
شدن دلنشین ابتدا آیا نه نشستن درست با من پس از برخی از زمان.
جایی درون پاراگراف شما موفق به من مؤمن متاسفانه تنها برای بسیار در حالی که کوتاه.
من با این حال کردم مشکل خود را با فراز در منطق و یک
ممکن است را خوب به پر همه کسانی شکاف.
در صورتی که شما که می توانید انجام من
می مطمئنا تا پایان تحت تاثیر قرار داد.
پنجشنبه 31 فروردین 1396 08:51 ق.ظ
Greetings from Colorado! I'm bored to death at work so I decided to check out your site on my iphone during lunch break.
I love the knowledge you present here and can't
wait to take a look when I get home. I'm amazed at how quick your blog loaded on my mobile ..
I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyways, good blog!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :